Lojalność klientów a zwiększenie sprzedaży. Jak programy lojalnościowe wspierają nowoczesny biznes?
Chęć zwiększenia sprzedaży to jeden z głównych powodów, dla których firmy wdrażają programy lojalnościowe. Jak pokazuje badanie Motivation Direct przygotowane we współpracy z ekspertami z Uniwersytetu Warszawskiego, czynnik ten jako motywator do implementacji takiego programu wskazało aż 56% badanych przedsiębiorstw. W jakim stopniu rozwiązanie to faktycznie przekłada się jednak na utrzymywanie i przyciąganie klientów oraz na budowanie przewagi konkurencyjnej? Odpowiedzi na te pytanie również przynosi nam przywołane badanie.
Spis treści
- Jakie są najważniejsze funkcje nowoczesnych programów lojalnościowych?
- Jak zwiększyć sprzedaż w firmie? Wdrożenie programu lojalnościowego dla wsparcia sprzedaży
- Pozostałe korzyści z wdrożenia programu lojalnościowego
- Zadbaj o zwiększenie sprzedaży i poprawę lojalności klientów z Motivation Direct
Jakie są najważniejsze funkcje nowoczesnych programów lojalnościowych?
Wdrożenie programu lojalnościowego to działanie, którego podjęcie wspiera realizację wielu różnych celów biznesowych. Do niezwykle ważnych funkcji, jakie pełni to rozwiązanie, zaliczyć możemy między innymi redukcję kosztów dotarcia do nowych odbiorców, zmniejszenie rotacji klientów i budowanie pozytywnego wizerunku organizacji. Poszczególne przykłady programów lojalnościowych pokazują także, że narzędzie to może być również z powodzeniem stosowane w celu zbierania informacji i lepszego rozumienia zachowań zakupowych klientów.
Istnieją jednak dwa powiązane ze sobą czynniki, które zdecydowanie częściej niż inne powody wskazywane są jako motywatory do implementacji omawianego narzędzia. Czynnikami tymi są zwiększenie lojalności klientów poprzez budowanie długotrwałych relacji oraz rzecz jasna zwiększenie sprzedaży.
Źródło: Raport "Badanie programów wsparcia sprzedaży" Warszawa 2025
Jak zwiększyć sprzedaż w firmie? Wdrożenie programu lojalnościowego dla wsparcia sprzedaży
Firmy zastanawiające się nad tym, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym lub w innym biznesie, poszukują z pewnością informacji na temat tego, czy program lojalnościowy faktycznie pozwala na realizację tego celu. Jednym ze sposobów na to, by się tego dowiedzieć, jest zweryfikowanie efektów osiągniętych przez inne firmy, które zdecydowały się już na implementację takiego narzędzia.
Przyjrzyjmy się więc temu, jak efektywne zdaniem takich organizacji okazały się programy lojalnościowe dla zwiększenia sprzedaży. Jak wynika z badania Motivation Direct przygotowanego we współpracy z ekspertami z Uniwersytetu Warszawskiego, aż 79% ankietowanych na pytanie o to, czy programy wsparcia sprzedaży skutecznie przyczyniają się do utrzymania klientów, odpowiedziało zdecydowanie tak lub raczej tak. Bardzo optymistycznie wyglądają również odpowiedzi na pytanie o to, czy programy wsparcia sprzedaży skutecznie przyciągają nowych klientów. Odpowiedź zdecydowanie tak lub raczej tak wskazało tu 67% badanych przedsiębiorstw.
Źródło: Raport "Badanie programów wsparcia sprzedaży" Warszawa 2025
Uwagę warto zwrócić również na to, co ankietowani najczęściej wskazywali jako krótkoterminową korzyść uzyskaną dzięki programowi lojalnościowemu. Jak wynika z badania, była to właśnie zwiększona liczba transakcji w krótkim okresie – odpowiedzi takiej udzieliło 38,6% badanych organizacji.
Pozostałe korzyści z wdrożenia programu lojalnościowego
Dane jasno pokazują więc, że większość firm pozytywnie ocenia zależność między programami lojalnościowymi a wsparciem sprzedaży. Warto jednak zwrócić uwagę także na inne benefity, które płyną z wdrożenia tego rozwiązania.
Jako krótkoterminowe korzyści z implementacji programów wsparcia sprzedaży wskazywane są między innymi: przyciągnięcie nowych klientów (37,6%) czy budowanie świadomości i rozpoznawalności marki (również 37,6%). Najczęściej wymienianymi długoterminowymi korzyściami są natomiast: zwiększenie lojalności klientów (59,4%), wzmocnienie wizerunku marki (44,5%) oraz lepsze zrozumienie klientów i personalizacja oferty (29,7%).
Omawiane rozwiązanie może więc stanowić skuteczne wsparcie w wielu różnych obszarach. Więcej informacji na temat tego, jak działa program lojalnościowy i jak skutecznie wspiera on realizację innych celów biznesowych, znaleźć można w naszym dostępnym za darmo badaniu programów wsparcia sprzedaży.
Zadbaj o zwiększenie sprzedaży i poprawę lojalności klientów z Motivation Direct
Jeśli zastanawiasz się jak zwiększyć sprzedaż i rozważasz wdrożenie programu lojalnościowego w swojej firmie, zapraszamy do kontaktu z Motivation Direct! W ramach naszej działalności nie tylko badamy bowiem rynek oraz dokładnie analizujemy wszystkie trendy, ale także tworzymy i rozwijamy rozwiązania pozwalające na poprawę efektywności przedsiębiorstw. Napisz do nas już teraz i dowiedz się, jakie wsparcie sprzedaży zapewni Twojej organizacji przygotowany przez nas program lojalnościowy.